2012. október 16., kedd

Arrow


Mostanában némileg lemaradtam a bloggal, amiért előre is elnézést kérek. Több tennivalóm akadt mint gondoltam volna, így kevés időm jut az írásra. Nagyon remélem, hogy ez a közeljövőben változni fog, és nem csak kézenfekvő és "populáris" posztokkal foglak titeket traktálni. Nah de nem szaporítom a szót a butaságomról, íme a mai adag:
Figyelemmel követtem a bejelentés óta az Arrow sorozat infóit és nagyon kíváncsi voltam a végeredményre. Az Íjász a kedvenc DC karaktereim közé tartozik. Kicsit Batman, kicsit Robin Hood, de épp ez adja a dolog pikantériáját és a karakter jó atmoszféráját. Számoltam a napokat a premierig a csatornával (CwTv) együtt, és vártam türelmetlenül a végeredményt. Aztán bumm! Múlthét szerdán meg is érkezett az első epizód. Meglepődésemre azt a sztorit kaptam, amit a képregényben megszokhattam kisebb eltérésekkel. A készítők megtartották az alappilléreket, amiért ezúton is köszönetet mondok neki, mert ez így lett az, aminek valójában lennie kell. Észrevehető a Nolan-es Batman hatás, de ez csupán azért (annak aki nem ismeri a karakter történetét), mert Oliver Queen figurája majdhogynem egyezik Bruce Waynnel és ez párosul a kissé Nolan-es képivilággal. Szóval nem kell megijedni. A történet szerint Oliver hajótörést szenved, és egy szigeten sodorja partra a víz. Itt 5 évig él, míg megmenekül és visszatér Starling Citybe civil életéhez. Ez alatt az öt év alatt elsajátítja az íj és nyíl készítés minden csínját-bínját, és persze a használatát is tökélyre fejleszti. Bűnüldözésére adja a fejét, és mint egy modern kori Robin Hood, a gazdagoktól elvesz és a szegényeknek adja. A szereplő választás szerintem nagyon jó. Az Olivert alakító Stephen Amell-re mintha rászabták volna ezt a karaktert. Nyilván még ki kell forrnia magát a dolognak, mert nem tudhatjuk meddig is fog menni ez a sorozat és még mi rejlik a színészben, de az első részben szerintem csillagos ötös az alakítása. 
A részt erősítik a flashback részek, amik kellenek is, mert nem mindenki olvasta a képregényeket és nem mindenki van tisztában a sztori többi részével. Szépen lassan csepegtetik nekünk az emlékeket, így nagyobb rálátás van a sztorira. A flashback ma már nagyon beitta magát a sorozatokba és talán elcsépeltnek tűnhet, de szerintem mégis kell ide. 
Egy pár helyen negatívumként azt írják le, hogy túl tömör lett ez a rész és túl gyorsan alakulnak a dolgok. Ez részben igaz és részben nem. Új sorozat révén valóban csinálhattak volna egy 15 perccel hosszabb részt, ami általában bevett szokás is, épp ezért nem értem miért nem tették meg. Viszont ha ezeket a történéseket további két részig húzzák az alkotók és tegyük fel csak a harmadik résztől válik Oliver Queen a Zöld Íjásszá az szimpatikusabb lett volna kérem szépen? Szerintem meguntuk volna úgy ahogy van már a második epizódnál. Lehet, hogy kissé tömörnek hat, de itt már nyugodtan következhetnek a lassabb történések és akciók. Apropó akciók! Az akciójelenetekre is maximális pontot adnék. Teljesen rendben voltak, amire az enyhe sötét hangulatú képi világ még inkább rátesz.
Várom a második részt, ami ugyebár holnap esedékes (minden szerdán kerül adásba), és remélem, hogy a folytatás is méltó lesz az első részhez. Jobb mindenképpen lehet. Vegyes érzésekkel telve én azt mondom érdemes megtekinteni az első epizódot. A jövőben kiderül, hogy érdemes lesz-e tovább nézni a sorozatot. Én bízom benne, hogy igen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése